békeperspektíva

azt hittem, a miniszterelnök idén ott lesz a nemzet ünnepén, de tévedtem. elég volt belepislogni az origo.hu élő közvetítésébe, hogy kiderüljön, a miskolci kocsonyafesztiválon vagyunk, ahol disszonáns módon békétlenkedve éppen a békatábor legyőzhetetlenségéről kuruttyol a forrófejű főbéka

persze nem igazán nagy a csalódás. kultúráltan emelkedett elmélkedésekre a józan magyar ember jó ideje aligha számít az elvadultan bornírt állami vezetők részéről. volt azért lélekemelő magasztos pillanat is a meglóbált „konszolidációs” első év eme szép márciusán, csakhogy nem a Kossuth téren, hanem az Erzsébet hídnál

“Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent,

nekem szülõhazám itt e lángoktól ölelt

kis ország, messzeringó gyerekkorom világa.

Belõle nõttem én, mint fatörzsbõl gyönge ága

s remélem, testem is majd e földbe süpped el.

Itthon vagyok. S ha néha lábamhoz térdepel

egy-egy bokor, nevét is, virágát is tudom,

tudom, hogy merre mennek, kik mennek az úton,

s tudom, hogy mit jelenthet egy nyári alkonyon

a házfalakról csorgó, vöröslõ fájdalom.
…”

Radnóti meghatóan szép szavaival sikerül a tízezres tömeget néhány pillanatra ehallgattatnia Galkó Balázsnak a Milla gyűlésén. a néma csendben egymás után villanak életünk képei, a legőszintébb egyszerűséggel emlékeztetve közös sorsunkra, gyengéd figyelmeztetés egymásra utaltságunkra. ünnepélyesség, csendes fohász, halk ima, a lélek titkos reményei, az értelem végtelen szomorúsága

 
Hisz bűnösök vagyunk mi, akár a többi nép,

s tudjuk miben vétkeztünk, mikor, hol és mikép,

de élnek dolgozók itt, költõk is bűntelen,

és csecsszopók, akikben megnõ az értelem,

világít bennük, õrzik, sötét pincékbe bújva,

míg jelt nem ír hazánkra újbol a béke ujja,

s fojtott szavunkra majdan friss szóval õk felelnek.
 
Nagy szárnyadat borítsd ránk virrasztó éji felleg.”
 
 

2 thoughts on “békeperspektíva

  1. nem tudom elhinni, hogy .

    1. a Muki hiszi azt,
    2. a Muki nem érti, hogy az veszélyes,
    3. a Muki nem rezel be attól

    amit felolvas

    • bizony bármit fölolvas, míg csaholnak s csápolnak neki, míg tart a békatűrés
      (én sem szeretem kiírni a Muki nevét – mentálhigiéniai meggondolásokból :/)

Leave a Reply

